Brev:
Vil ikke spise sin skemad - 6 mdr.
11. september 2008
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise sin skemad - 6 mdr.
Hej
Vi har en stor, glad og dejlig pige der bliver 7 mdr om en uge. Hun trives godt, vejer 10 kg og måler 74 cm. For 1½ måned siden introducerede vi grød, men det har vi ikke haft den store succes med. Hun vil stadig ikke spise det, men får det tilbudt hver dag på ca. samme tidspunkt. Det er ved at være meget frustrerende fordi jeg vil så gerne have hende til at spise andet en modermælk. Hun er udelukkende blevet ammet og har aldrig fået flaske.
Jeg har prøvet næsten alle grødtyper og lavet det med forskellig mme og har også prøvet at komme lidt frugtmos i. Nogle gange afviser hun grøden med det samme uden at smage på den. Andre gange spiser hun 3-12 skefulde og afviser herefter grøden. Ved siden af grøden drikker hun vand af kop. Hun kan godt lide at sidde med en agurkestav, peberfrugt eller lignende og spise den.
I denne uge er vi startet med kartoffelmos med gulerødder til aftensmad, men det vil hun heller ikke spise. Tager en mundfuld men spytter det ud igen. Jeg har ikke ville starte på grøntsagsmosen før nu, da jeg håbede hun kom godt i gang med grøden og vænnede sig til skemad. Men nu synes jeg hun er så stor, at hun skal til at have noget andet at spise.
En typisk dag kan se sådan ud:
kl. 3-4 ammes
kl. 6-7 vågner og bliver ammet
formiddagslur, ca. 1 time
kl. 10-11 grød og ammes
middagslur, ca. 2 timer
kl. 13-14 grød og ammes
kl. 16 ammes
eftermiddagslur, ca. ½ time
kl. 18 kartoffelmos med grøntsager
kl. 19-20 ammes og puttes
Jeg mangler lidt hjælp til, hvordan vi kommer videre med skemaden og hvordan en dag med amning og grød/mos/frugt kan se ud.
På forhånd tak for hjælpen.
M