Brev:
Putteritual 2
10. september 2008
Alder:
12 mdr.
Putteritual 2
Kære Helen
Tak for dit svar vedr. vores putteritual af Katrine.
Siden sidst har vi gjort det, at hun får sin flaske, så går vi i soveværelset, læser godnathistorie på kanten af sengen og så bliver hun lagt i seng med godnat og sov godt, kys og vi ses i morgen. Så går vi. Hun begynder at græde og vi kommer tilbage efter 1 min., putter hende igen, siger godnat og sov godt - vi ses i morgen og derefter hvert 2-3 min. Vi kommer også tilbage selv om hun ikke græder, så hun ved at vi er der.
Hun rejser sig ikke længere altid op, når hun bliver lagt, men vi kan se, at hun holder øje med om vi går, uanset hvor træt hun er. Nogen gange har hun selv lagt sig ned, når hun ser vi kommer ind til hende og putter sig egentlig selv og lægger sig til rette, når vi siger godnat, men starter alligevel med at græde, når vi går. Få gange har hun været rigtig ked af det, så har jeg taget hende op og siddet med hende. Så lægger hun sig til at sove hos mig og sover i løbet af 1-2 min. i mine arme.
Jeg synes det er super svært at gå fra hende og ville allerhelst sidde med hende hver aften. Jeg synes det har taget rigtig lang tid og synes det er synd, at hun skal græde hver aften, når hun skal i seng, og er i tvivl om vi kan gøre noget andet eller om vi gør noget forkert???
Jeg er godt klar over, at når vi er startet på det her, må vi fuldføre det - ellers forstår hun jo slet ingenting. jeg synes bare det er super svært og vil gerne gøre det lettere for hende, hvis jeg kan??
Glæder mig til at få dit svar.
Kærlig hilsen
Birgitte