Brev:
Motorik, mad- og soveplan
10. september 2008
Alder:
6 mdr.
Motorik, mad- og soveplan
Hej Helen.
Endnu engang tusinde tak for dit svar og planen med måltider og lure :-)
Min søn er lige om lidt 6 måneder og jeg skal i følge dig have indført et skemad-måltid til :-)
Lige nu får han risgrød/majsgrød med sveskemos som topping (har hård mave) efter formiddagslur og grøntsagsmos kl 18. Skal det være havregrød og øllebrød lige når vi står op ved 7-8 tiden?
Han sover meget bedre nu om natten. Vågner ved 23-24 (ammes), ved 2-3 tiden (ammes) og omkring 5-6.30 (ammes). Ville jo meget gerne undgå måltidet ved 2-3 tiden snart. Er det ok? Han vågner flere gange i løbet af natten og får sutten - skal jeg prøve det samme ved 2-3 tiden og undgå amningen nu? Skal jeg blive ved med at prøve selvom det resulterer i, at han vågner meget mere og bliver ked?
Han er jo en glad, stor dreng og er meget glad for skemad, så det er mig der bestemmer portionerne.
Skal han stadig kun have 1 lille dl ved alle 3 måltider?
Han har stadig oftes hård mave hver 2.-3. dag. Vi har givet ham lactulose (10 ml dagligt - 2 doser) i 3 uger nu. Må vi fortsætte med det indtil maven er helt iorden eller er det for meget at give så længe?
Noget der frustrerer mig rigtig meget for tiden er at min søn ikke kan trille - hverken fra ryg til mave eller omvendt. Han er 6 måneder og burde kunne det ik? Vil det påvirke hans udvikling mht. at sidde selv, kravle og gå?
Han ligger længe på maven ad gangne, men kom meget sent igang :-( Han ligger ikke på underarmene og støtter men ligger kun på hænderne i udstrakt arm (har aldrig gjort det andet). Derfor tror jeg det er sværere for ham at trille om på ryggen, men han vil simpelthen ikke ligge og hvile med albuerne i gulvet.
Har også prøvet at give ham legetøj han skal strække sig ud efter, men det gider han ikke. Opgiver hurtigt så ligger bare på ryggen og ligger.. Det er lidt frustrerende.
Glæder mig til at høre fra dig og tak for en super brevkasse :-)