Brev:
Min datter på 1 år kravler ikke
30. marts 2004
Alder:
12 mdr.
Min datter på 1 år kravler ikke
Min datter på 1 år (til april) bevæger sig ikke. Hun sidder hvor hun bliver sat! Ligge på maven er ikke sagen, hun ruller over på ryggen og bliver liggende. Hun var en smule sen til at sidde selv, men det har hun da fået lært. Vi har en gåstol, som jeg selv til dels ikke er tilhænger af, men når hun kommer op i den rejser hun sig og prøver at gå.
Hendes bror begyndte at "numse" (han kravlede heller ikke) da han var 10 mdr. og gik da han var 17 mdr, så han var også sen til det med bevægelse.
Da min datter blev født havde man mistanke om hofteskred, hvilket en ultralydscanning afviste. Mit spørgsmål er om der kan være nogen sammenhæng med eventuelt hofteskred og manglende lyst til at bevæge sig?
Også om du skulle have et godt råd eller to til, hvordan vi kan hjælpe hende, vi prøver at "rokke" hende på alle fire, men hun protesterer højlydt og falder sammen lige så snart vi slipper.
Vi har en noget emsig tilsynsførende i dagplejen, der mener det er en mindre katastrofe at hun ikke kravler!
Tak for en god brevkasse.
SB