Brev:
Vores datter er meget pylret om aften
2. september 2008
Alder:
4 mdr.
Vores datter er meget pylret om aften
Hej Helen
Vi har en datter på 4 1/2 måned . Hun er en pige som på mange måder er meget nem, men siden hun var lille har hun altid været lidt tvær - pylret om aften fra ca 19 til 22.30. I starten tænkte vi lidt at det nok var fordi hun var lille og at vi skulle lære hende at kende osv. Men nu her 4 måneder efter er det stadig det samme. Og vores spørgsmål går lidt på om der er noget vi kan gøre ved det. Hun siger ingenting hvis vi gider at gå rundt med hende på armen hele aften .
En typisk dag ser således ud :
Vågner ca 6.30
Får ca 160-180 mme
sover fra ca 9.00 til ca 10.30-11.00
Får grød kl 12 ca
sover fra ca 14.00 til 15.15-15.30
Får kartoffelmos kl 17.00 ca
Sover 18.30 til 19.15 ca det svinger lidt .
Og så er hun ellers oppe til kl 22.00-22.30 ca
Er det for tidligt at tvinge hende til at blive puttet tidligere - eller er hun for lille til det? Jeg mener om vi skal lade hende protestere over det. Vi kan ikke rigtig finde ud af om hun evt kan have lidt ondt i maven efter hun er startet på grød, men så ville hun vel også være sur om dagen.
Hendes aff er rimelig normalt. Det går lidt mere trægt efter opstart af grød , men kommer stadig af med noget 1 gang om dagen ca. Har prøvet at give sukker vand med lille effekt.
Når hun endelig går omkuld er vi så småt ved også at skulle i seng og der er ikke megen voksen tid tilbage - er dette bare helt normalt i deres udvikling eller er der noget vi evt kan gøre anderledes ?
Med venlig hilsen
Mette