Svar: En lille pige
1. september 2008
Alder:
22 mdr.
Kære Helle
Din datter har, som du skriver, altid været en lille pige, med en fødselsvægt på 2500g og 47 cm lang, hører hun bare ikke til de største og det lyder som om at det fortsat er sådan:o)
Der er ikke spor i vejen med at være lille. Det der betyder noget er hvordan din datter vokser og hvordan hun trives. Det betyder noget at hun følger sin egen kurve og ikke pludselig stagnerer i vægt og længde. Men netop som du skriver, tager på og vokser det der må forventes i forhold til hendes alder.
Du kan prøve at sætte alle hende længde- og højdemål fra fødsel og indtil nu, ind i Livets Bog som du finder på medlemssiderne. Så får du en kurve frem og kan se hvordan hun ligger i forhold til andre børn, samtidig kan du se om hun følger sin egen kurve og således tager på og vokser som hun skal.
Hun spiser godt, udvikler sig fint og lyder til at trives. Du skal naturligvis drøfte det med lægen igen, når hun skal til 2 års undersøgelse om et par måneder og høre om han/hun er bekymret og mener der er grund til yderligere undersøgelser i forhold til din lille pige :o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske