Brev:
Om morgenmad
30. august 2008
Alder:
2 år
Om morgenmad
Hej Helen.
Jeg har brug for et godt råd med hensyn til morgenmad til Jakob på 2 år.
Han har, siden han begyndte at spise grød, fået havregrød til morgenmad, engang imellem afvekslet med øllebrød. Men jeg kunne godt tænke mig at finde på noget nyt, spændende til morgenmaden istedet, også for at vi måske begge kunne sidde og spise det samme om morgenen (jeg bryder mig ikke om grød).
Desuden virker Jakob som om han efterhånden er ved at være lidt træt af havregrød, så jeg er begyndt at ændre lidt i smagen ved at putte f.eks. banan i eller blande det med lidt müsli før jeg koger det.
En sjælden gang imellem spiser vi boller til morgenmad, faktisk for det meste de havreboller jeg har fået opskriften på af dig. :-) Dem elsker han! Men da jeg synes han tit får brød og boller på mange andre tidspunkter af dagen, er jeg bange for om det er "sundt nok" i forhold til havregrøden? Vil du mene jeg med god samvittighed kan give ham grove boller til morgenmaden hver dag?
Jakob har aldrig brudt sig specielt meget om yoghurt, og hverken müsli eller havregrød med mælk på er nogen succes.
Har du nogle forslag til hvordan jeg kan afveksle hans morgenmad, så han slipper for havregrøden i en tid, uden at jeg går på kompromis med sundheden?
Tak!