Svar: Rokker når han sidder
30. august 2008
Alder:
10 mdr.
Kære Stine
Der behøver ikke være spor unormalt i at Mikkel sidder og rokker, når han sidder på gulvet. Det gør de fleste børn på et eller andet tidspunkt, det er en del af deres udvikling, øve balance, mærke sig selv osv. Mange børn rokker også bevidst til musik - har du lagt mærke til om det specielt er tilfældet hvis du spiller radio, CD eller andet?
Det lyder jo ikke som om at Mikkel er 'i sin egen verden' når han rokker ..? Han lyder aktiv, fint i kontakt med I andre osv. og du har generelt en rigtig god kontakt med ham, han indgår fint i samspil osv. - derfor bliver jeg umiddelbart ikke så bekymret.
Det er rigtig fint at du har en aftale med en fysioterapeut, som skal vurdere drengenes hypermobilitet og du skal naturligvis nævne dine observationer for hende også. Hun vil bedre end jeg, fordi hun ser din dreng og er i kontakt med ham, kunne fortælle dig om det du oplever er normalt eller måske noget du bør få undersøgt nærmere :o)
Du kan også vælge at filme det og vise det til lægen, det kan også give dig en sikkerhed for, hvad det er du ser. Men som sagt lyder det ikke alarmerende, netop fordi han i øvrigt er så aktiv, god i kontakten med dig osv.
Jeg håber du er beroliget lidt, fortsat held og lykke med dem begge:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske