Brev:
Vaccination og ændring i rytme og humør
21. august 2008
Alder:
4 mdr.
Vaccination og ændring i rytme og humør
Hej Helen.
Så er jeg på banen igen...
Vores lille August er nu 16 uger og vi var kommet ind i en rigtig god rytme, hvor han sov godt, spise godt, smilede grinede og pludrede rigtig meget. Men så skulle han have sin 3 måneders vaccination og efter der skiftede det meget. Men måske er det pga. Vaccinationen.
Vi havde regnet med han fik lidt feber (hvilket han gjorde) og blev lidt mere sløj (hvilket han også gjorde) Men nu er det 4 dage siden han fik skudene og vi syntes slet ikke han er sig selv. Han spiser utroligt meget og hans pludren er stort set holdt op. Han smiler stadig, når man får øjenkontakt med ham, men jeg syntes han virker så træt hele tiden og ikke har sine friske aktive perioder, som før.
Vi aktiverer ham som vi gjorde før, men det er ikke med den samme gejst mere fra hans side. Vi kunne ligge med ham og han ville pludre i et væk. Det samme hvis han lå på aktivitetstæppet. Nu spjætter han fuldstændig med arme og ben og kan til tider se helt desperat ud i ansigtet.
Spisevanerne er, efter at han er begyndt at spise mere, røget sig en tur og jeg savner struktur i hverdagen. Han sover heller ikke så længe mere (med mindre han bliver kørt i barnevogn) højst 1 time til 1½ time.
Det skal siges vi står og skal flytte, men prøver virkelig ikke at stresse ham med vores pakken ned. Gør det mest når han sover. Men måske han kan mærke der foregår noget alligevel.
Er det endnu en fase, han skal igennem, nu hvor han snart er 4 måneder?
Med venlig hilsen
Line og August