Brev:
Vores pige vil ikke spise - 6 mdr.
13. august 2008
Alder:
6 mdr.
Vores pige vil ikke spise - 6 mdr.
Hej Helen
Det er første gang jeg skriver til dig, da jeg håber på du kan få min frustration væk.
Min datter er 6 mdr. og har siden hun var 4½ mdr. spist mos med lidt vand ved siden af og ammet efter behov. Nu er jeg stoppet med at amme, og har introduceret mme (Profylac som vi fik anbefalet da min mand har allergi for fødevarer).
Jeg har så givet hende grød om morgenen, ved 12 tiden og mos til aften som førhen ikke har været noget problem og mælk efter behov.
Nu er vi gået over til NAN2 og så er hun ikke sulten mere!
Jeg skal være heldig hvis hun vil drikke 250-300 ml. dagligt og spise ½ portion grød om dagen.
Det er simpelthen så frustrerende at lave hjemmelavet mad og hun så ikke vil have mere end 4 skefulde.
Hun vejer ca. 7 kg og er omkring 65 cm lang( fødselsvægten var 3070 og 48 cm lang). Jeg er bange for at hun nu taber sig. Jeg synes det er svært at gå fra amning til mme da det er en helt anden verden. Har fået afvide at hun skal have 1/6 af hendes vægt og ca. 3 måltider om dagen, hvilket hun jo slet ikke kommer op på.
Det skal lige siges at hun er en meget glad pige og har nogle gode kinder og lår. Hun har bare ikke rigtig så meget appetit og det finder jeg lidt underligt.
Jeg har brug for en "kostplan" som jeg kan følge da jeg er helt på bar bund om hvad jeg skal stille op.
Håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Marianne