Brev:
Dagsrytme og brug af sut
3. august 2008
Alder:
4 mdr.
Dagsrytme og brug af sut
Hej Helen
Vi har nu haft den meget store succes herhjemme at vores datter har lært at bruge sut.. rigtig dejligt især for moderen ;) .. det tog så " kun" 4 mdr og diverse forskellige fabrikanter før det lykkedes med en fra Avent.
Nu er mit spørgsmål så hvordan jeg undgår at hun senere hen kommer ind i vanen hvor de vågner når sutten ryger ud? Indtil videre er det ikke det hun vågner af, men vil gerne være på forkant.
Vi har fortsat problemer med søvnen, men det er blevet en del nemmere at putte i barnevogn.
Vil egentlig gerne høre om du har forslag til en rytme, da jeg føler hun sjatspiser lidt. Hun spiser kraftigt og meget hurtigt, hvorefter hun slet ikke kan koncentrere sig igen. Hun spiser når hun vågner for lur, men spiser så kun meget lidt inden hun bliver puttet. Så jeg er lidt i vildrede for hvordan jeg skal få dette ændret så jeg er sikker på hun er meget mæt når hun bliver lagt.
Hun står op omkring 6.30 og 7 hver morgen så det er fint med os. Dog har hun mange hyppige opvågninger fra omkring kl.5 hvor hun ikke tager sut, men kun vil småspise ved brystet, tror det er fordi hun drømmer og ikke kan skifte søvnfase.
Bliver puttet omkring 9 tiden igen og kan så sover i 2 timer, men med opvågninger hvor vi er nødt til at tage hende op og vugge samt give sut, da hun bliver helt ulykkelig i barnevognen, selvom hun er blevet lagt når hun ikke sover tungt men med de rullende øjne...
Er det en fase hun skal igennem, da hun har været vant til at sove i slynge?
Tilbage til rytmen...
Spiser når hun vågner ved 11 tiden og er så putteklar omkring kl.13 igen. Spiser så inden igen, men meget forskelligt hvor meget jeg kan lokke i hende.
Sover ca. 2 timer igen...men igen afbrudt og er ofte her vanskeligere at få videre i søven.
Vågner omkring kl.16 og ammes..
Tager senere en powernap på ca. en halv time..
Problemet er at vi stadig har så svært ved at få hende videre i søvnen og tænker at muligvis en ændret ammerytme kunne hjælpe... er bare i tvivl hvordan jeg skal få det indført.. hun er jo sulten når hun har sovet i to timer...
Når hun skal beroliges fungere det kun i vores arme, og hvis vi skærmer hende med en stofble bliver hun sur, men gør vi ikke fortsætter hun med at være vågen, som om hun bare ikke vil overgive sig til søvnen. Forsøger vi ikke at gøre noget kan hun snildt holde sig kørende i 4 timer.
Vokser hun fra dette mon?
Du har tidligere svaret at mange af de ting høre alderen til og tiden arbejder for os.. men hvor lang tid? snakker vi et par mdr. mere eller 1 år eller...?
( tænker selvfølgelig på det med de søvnfaser...)
Glæder mig til at høre fra dig
Sommerhilsner fra de taknemmelige forældre af fabrikanten Avent ;)