Brev:
Ændring i kostplan?
3. august 2008
Alder:
6 mdr.
Ændring i kostplan?
Hej Helen,
Vores søn er nu lidt over 6 mdr - og vi har et par spørgsmål mht. kostplanen og sovevaner.
Vi har ikke været så strikse med spisetider og sovetider her i ferien, men er nu begyndt at indføre dem igen.
04.00 150 ml mme
06.15 vågner og vil op (kommer ind til os lidt)
07.00 morgenmad, havregrød med revet æble eller moset banan og vand af kop
08.00 "formiddagslur" (sover ca 1 time til 1½)
09.00¨- 9.30 150 ml mme
12.00 frokost, øllebrød eller bondebrød med smørost, og lidt frugt. Vand af kop
13.00-14.00 eftermiddagslur (sover ca 2 timer)
15.00-16 150 ml mme og evt lidt frugt
18.00 aftensmad, mosede kartofler og grønt med sovs, sødmælk af kop
19.30 - 20.00 150 ml mme og lægges i seng
Bør vi indføre mere grød/mos?
Han er rigtig god til at tygge efterhånden, og han får lov til at prøve det meste. Frikadeller er et meget stort hit.
Hvornår skal vi begynde at putte kød/kylling/fisk i maden dagligt? Og hvor gradvist skal det gøres?
Hvornår skal vi begynde at skære ned på mme?
Hvornår skal han vænnes af med at spise om natten?
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Lena