Brev:
Hvorfor vil han ikke spise?
2. august 2008
Alder:
5 mdr.
Hvorfor vil han ikke spise?
Hej Helen
Jeg har skrevet til dig før vedr. vores søn og hans spisen.
Nu er han snart 5 mdr. (13.aug.). Han er født i uge 36+5 og vejede 2580 og var 46 cm. i dag er han ca. 8300 gr. og 65 cm. så han er godt med.
Nå men vores problem er hans spisning, jeg er snart ved at gå ned over det. Jeg laver ikke andet end at tænke på om han nu gider spise, hvor meget han nu spiser, hvorfor han ikke gider spise og hvad hulen jeg skal gøre.
Det er er KAMP uden lige at få mad i ham. Han får flaske (blå allomin1) og så får han en flaske vælling til nat. Selvom der går 4 timer ja og om natten 6-8 timer så kan jeg lige få 80-100 ml. (ofte mindre) i ham og så er det en kamp at få mere i ham. Har prøvet at skifte MME mærke til eks. NAN men lige lidt hjælper det. Nogen gange kan det være lettere at give ham vælling, men heller ikke det er altid lige interessant..
Han vil simplethen ikke spise og om jeg fatter hvordan den dreng er blevet så stor. Han har indtil for en uge siden taget 600-800 ml. MME pr dag (incl. 180 ml. vælling) men her den sidste uge er det altså blevet helt galt. Han tager nok aller højest 500 ml. i dågnet incl. vælling.
Det er da ikke nok til en dreng på 5 mdr.???
Han er begyndt at gylpe en del igen, og det gør det jo ikke bedre når nu han ikke spiser så meget. Hans bleer er heller ikke så våde som de har været efter 2-3 timer, er det noget jeg skal være mere opmærksom på??
Han er begyndt at få lidt grød til middag, men jeg syns ikke rigtig det er nogen succes, men vi bliver ved med at øve.
Han er rigtig glad for at få vand. Hvis vi ks. prøver at give ham MME i flaske og han så ikke vil have det og derefter prøver med vand så drikker han gladeligt dette.
Noget andet er at hans kropstemperatur bliver ved med at ligge på mellem 37,6 og 37,8 og har gjort det mange uger nu. Jeg har været ved lægen med ham som siger det er en virus som selv skal fortage sig. Men kan det passe at det skal tage så mange uger (5-6 uger). Kan det bare være at han har en temperatur der ligger på det og det er normalt for ham?? Eller kan det have indflydelse på hans spisen??
Ellers er han er glad og smilende dreng, hans sover fint og er nysgerrig. Han er lidt langsom i hans udvikling, triller eksvis ikke endnu og gør heller ikke tegn på at ville det.
Men som sagt så er det en kamp at få mad i ham og af og til er det næsten så langt ude at vi er tæt på at skulle tvinge noget i ham.. Skal vi bare lade ham selv bestemme og så vente 8 timer mellem hans måltider??
Håber du kan hjælpe.
Mange hilsner fra en frustreret mor.:-(