Brev:
Når far skal putte til nat
31. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Når far skal putte til nat
Kære Helen
Tusinde tak for dine forrige råd til mig – det går meget bedre med at putte vores datter til natten.
Jeg har dog yderligere et spørgsmål i forbindelse med putning af vores lille pige. Jeg skal tilbage på arbejdsmarkedet 1. september og jeg arbejder i 3 holdsskift. Dog mest dag- og aftenvagter. Derfor vil vi gerne, hvis far kan komme på banen med hensyn til putning, da han jo skal være alene med vores datter, når jeg er på arbejde om aftenen. Desuden vil det da også være rart for mig at vi deles om tjansen.
Derfor har han prøvet at putte hende 4 aftner. MEN det foregår under vild gråd indtil hun falder i søvn og han putter hende på samme måde som jeg gør dvs. synger de samme sange osv.
Skulle han måske gøre det på sin helt egen måde? Jeg ved ikke helt hvad hendes gråd handler om. Hun kender jo sin far og har et super forhold til ham, men hun kender selvfølgelig mig bedre da vi jo er sammen altid. Og han kan ligeså let som jeg putte hende i barnevognen om dagen. Handler det bare om at hun er mest tryg ved mig. Jeg synes det er jo en meget dårlig måde at falde i søvn på og efter en sådan omgang vågner hun altid grædende op 2-3 gange inden vi går i seng. Sidste gang tog jeg over fordi jeg ikke kan holde ud at høre hende græde sådan og det er selvfølgelig en dårlig ide, da hun så finder ud af, at græder hun længe nok, ja så kommer mor (og hun stopper gråder så snart hun ser mig)
Hvordan griber vi det an. Skal han fortsat putte hende indtil hun forhåbentlig en dag indser at det er ok. Skal vi putte sammen, skal vi skiftes. En dag mor, en dag far. Eller skal vi vente til han går på barsel (har 6 uger efter mig) og hun lærer ham bedre at kende?
Situationen er den sammen når vores pige vågner om aftenen eller om natten. Så snart min mand vil prøve at trøste hende begynder hun at græde og det eskalerer indtil jeg overtager. Det er selvfølgelig frustrende for ham og han er derfor bekymret over hvorledes det skal gå, når jeg ikke er der.
Hun bliver stadig ammet inden sovetid og igen inden jeg går i seng og så tidlig morgen. Hvad er bedst når jeg begynder med alle disse arbejdstider. At amme efter hvorledes jeg arbejder. Kan hun godt indrette sig efter det? Til den tid er hun næsten 10 mrd. Er det så ikke ok med to amninger dagligt?
De kærligste sommerhilsner
Malene