Brev:
Hun skal begrænses i sin udvikling
30. juli 2008
Alder:
6 mdr.
Hun skal begrænses i sin udvikling
Hej Helen
Min datter er nu blevet 6.5 måneder. Hun er 71 cm. lang og vejer nu 7.850 kg. Hun begyndte at kravle lige præcis på hendes halv års dag, og er bare blevet hurtigere og hurtigere derefter. kravler rundt i hele huset. Hun er dygtig til at sidde, kan selv komme fra liggende til siddende uden problemer.
Hun er så småt begyndt at øve sig i at rejse sig op og det er her problemer kommer. Vi havde nemlig besøg af sundhedsplejersken i dag, og hun virkede lidt bekymret over at hun øver i at komme op. Hun synes, at vi skulle begrænse hende i at komme op, men hvordan gør vi lige det?
Hun elsker at stå på benene og hoppe, må hun ikke det mere? Skal jeg stoppe hende hver gang hun forsøger at rejse sig op ved mig? Indtil videre er det kun ved os når vi ligger nede ved hende og oppe i sofaen hun forsøger på det. Jeg synes bare det er synd hvis jeg skal stoppe hende. Jeg er godt klar over at hun er lille til at begynde på det, men alligevel...
Lidt omkring maden skal vi da også : ) Hun spiser pt 9 gange dagligt. Sundhedsplejersken synes det er for meget. Men gav ikke så mange input til hvordan det kan reducere.
Vores dag ser ud som følger:
kl.6.00 : vågner og får flaske ( ca.160 ml)
kl.8.00: øllebrød med pæremos og vand af kop
kl.9.30: flaske. tager alt mellem 120 og 160
kl.10 - 11.30: sover
kl.12.00: majsgrød med sveskemos og vand af kop
kl.12.30: flaske. tager alt mellem 100 og 160
kl.14.00: sover ca. 45 min.
kl.15.30: flaske (ca. 160 ml.)
kl.16.00: sover ca.45 min
kl.18.00: kartoffelmos med broccoli eller rodrugtsmos. er lige begyndt at komme lidt kød i. vand af kop.
kl.19.15: flaske. Tager imellem 100 og 160 ml.
kl. 23.30: flaske (ca. 180 ml.)
hun er dygtig til at drikke af alm. glas og drikker rigtig meget vand her i varmen ved siden af mælken.
Hun sover typisk en lang lur på ca. halvanden time og 2 korte på ca. 3 kvarter i løbet af dagen. Kommer i seng ved 19.30 tiden og sover hele natten. Tager oftest natflasken i søvne.
Hun spiser ikke voldsomt meget af skemaden nok svarende til en deciliter eller måske lidt mere, men der er vel nærmest heller ikke plads i maven med al den mælk hun også får.
Hvordan fjerner jeg en eller 2 flasker i løbet af dagen og hvilke er mest hensigtsmæssige at tage væk?
Ellers trives hun. snakker mere og mere. Har fået sin første tand. Har ikke tid til legetøjet i øjeblikket. der er jo et helt hus der skal udforskes : ). Men hvilken slags legetøj er godt til hendes alder ?
Glæder mig til svar.
Venlig hilsen
Malene