Vuggedød og sovestilling

20. december 2023

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen

Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er gået godt og alle har det godt, så det er dejligt :)

Vi kom dog til at diskutere sovestilling og anbefalinger. Da min søn blev født var anbefalingen, at alle børn skulle sove på maven, og så vidt jeg husker, skulle min datter, som er lidt yngre, sove på siden. Og nu er anbefalingen tilsyneladende, at børn sover på ryggen...

Min søn og svigerdatter skal selvfølgelig gøre som anbefalingerne siger i dag, men jeg undrer mig bare over, hvorfor det skifter så meget. Min svigerdatter foreslog, at jeg skrev til dig og spurgte, så det være hermed gjort.

Venlig hilsen
En glad farmor

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

23. august 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Hvornår er jeg blevet gravid?

Hej Helen Jeg er gravid og det er vores første barn, og vi glæder os...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor