Hjælp - Jeg er meget tynd

14. juni 2007

Kategori:
Alder:
13 år

Hjælp - Jeg er meget tynd

Hej med dig

Jeg er en pige på 13 år, som har et problem. Jeg er meget tynd, nogle mener for tynd, hvilket jeg også selv mener. Jeg bliver drillet i skolen med det, og har haft nogle meget ubehagelige episoder med det.

Min mor havde det lige sådan på min alder, og siger at jeg skal have tålmodighed. Men jeg er så ked af, at jeg er så tynd, og jeg vil virkelig gerne have hjælp.

Jeg er ca.166 cm høj og vejer mellem ca. 40 og 42 kg. Jeg forbrander meget hurtigt, og skal spise ...

Annonce

... tit, ellers risikerer jeg at besvime, hvilket jeg har prøvet før.
At jeg er så tynd, som jeg er, medvirker bl.a. at jeg næsten altid har skader, når jeg dyrker sport.
Jeg har prøvet at spise mere, men det hjælper ikke, og som min mor siger, hvis jeg skulle se ud, som jeg spiser, så skulle jeg veje 20 kg. for meget.

Jeg ville gerne høre, om du har en ide til, hvordan jeg kan tage på, men stadig være sund.

Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika