Graviditet, sex, p-piller, 15 år

28. februar 2006

Kategori:
Alder:
15 år

Graviditet, sex, p-piller, 15 år

Hej!

Jeg er en pige på 15 år, og er ikke sikker på om jeg er gravid. Vil meget gerne have lov til at stille nogle spørgsmål.

1. Hvor gammel skal man være før det er lovligt at have sex/få et barn?

2. Mig om min kæreste prøvede at have sex, men han kunne ikke få den op i mig... Vil bare vide om det er noget jeg kan blive gravid af?

3. Kan jeg få p-piller uden mine forældre får noget af vide om det?

4. Hvis jeg er ...

Annonce

... gravid, vil jeg gerne beholde barnet. Men vil gerne flytte hjemmefra hvis det er muligt, for har mange familieproblemer, men jeg ved ikke om det er en mulighed?

5. Jeg har goth stil og det samme har min kæreste. Er det noget som måske kan påvirke barnet?

Jeg vil stadig være 15 år, når eller hvis barnet bliver født

Jeg håber du kan svare på mine spørgsmål, eller måske sende mig videre til en som kan?

På forhånd tak
K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.