P-piller, fortrydelsespiller og graviditet

8. august 2008

Kategori:
Alder:
17 år

P-piller, fortrydelsespiller og graviditet

Hej (:

Jeg har nogle spørgsmål.

- Kan man købe fortrydelsespille i håndkøb på alle apoteker? Og hvad koster de?

- Jeg var sammen med en dreng i søndags, vi brugte ikke kondom, og han sagde at han ikke kom da han var inden i mig, jeg tager p-piller og tog p-pillen 2 timer inden vi havde sex sammen uden kondom, jeg vil gerne vide om jeg kan være blevet gravid.

- Jeg har taget to graviditetstest og de var begge to negative, men er det for tidligt at tage dem og så være sikker på at de er rigtige, eller skal man vente nogle dage

- Når man tager sin p-pille om morgen, hvor lang tid går ...

Annonce

... der så før den virker? Altså virker den med det sammen eller går der nogle timer?
Jeg tager ikke mine p-piller på præcis samme tid hver dage, plejer at tage dem mellem kl 9-11, har det nogen forskel på om man så kan blive gravid?

- Kan man godt tage en graviditetstest selvom man er på p-piller, og man ikke har fået sin menstruation den dag man skulle, kan p-pillerne så godt gøre noget så testen ikke bliver rigtig?

- Når man er på p-piller, får man så sin menstruation lige meget om du er gravid eller hvad?
Hvad sker der hvis man er gravid og bliver ved med at tage sine p-piller?

Hilsen Bolette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor