Kan min søn være autist?

1. oktober 2023

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Kan min søn være autist?

Kære Helen

Jeg er en bekymret mor.

Min søn rokker frem og tilbage i kravlestilling og har gjort det lige siden, han kunne stå på alle fire.
Han gør det hver dag på alle tidspunkter i døgnet. Det er allerværst når han er træt, hvor han kan blive ved i få minutter - er han overtræt kan han gøre det så længe at han tilsidst falder med hovedet i ned madrassen.
Om dagen gør han det når han er glad fx når der bliver spillet musik.

Jeg troede det var normalt at babyer gik og rokkede, self i hver deres grad. Men efter at ha’ læst om det på de amerikanske hjemmesider, har jeg næsten overbevist mig selv om, at min søn er autist.
Og det hjælper da ikke på min bekymring, at min søn stadig ikke reagerer på sit navn. Han ...

Annonce

... reagerer i hvertfald ikke altid på det men kan jeg forvente at han kan sit navn når jeg også har kaldt ham alt muligt andet frem til 6 mdr?

I dag er min søn 7 måneder, han begyndte og kravle, da han var 6,5 mdr. Vi ser ham som en glad og nysgerrig dreng. Han kravler rundt, rejser sig op af møbler, smiler og pludre. Elsker musik i følge læge og sp er hans øjenkontakt fin og aldersvarende.
Han sover dog uroligt om natten og skal helst vugges i søvn, sådan har det dog ikke altid været. Han er begyndt og vågne om natten og græde, vi mistænker tænder evt mave, da han prutter.

Jeg er i tvivl om jeg skal tage kontakt til lægen eller bare nyde min søn - hvad tænker du? Kan min søn være autist?

Kærlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor