Hvorfor bider min dreng?

27. maj 2023

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hvorfor bider min dreng?

Kære Helen

Jeg har en dreng, som netop er blevet et år. Han er i alle henseender velfungerende, synes jeg, men han er begyndt at bide, og han bider virkelig hårdt!

Det er forskelligt, hvornår det sker. Nogle gange er det fordi han tydeligvis er træt, andre gange er det, når vi sidder og krammer. Han er begyndt at rejse sig op og kan trække sig op og stille sig ved mine ben, og pludselig så bider han mig i benet!

Jeg ammer ikke mere, og han bruger heller ikke hverken sut eller flaske. ...

Annonce

... Jeg synes efterhånden, at jeg har forsøgt alt: Ignorere ham, aflede ham, sige "nej" og "skælde ud" med en lidt hård tone, så han hører, at det her er forkert. Men han bliver bare ved, intet hjælper.

Hvorfor gør han det? Og hvordan kan jeg få ham til at stoppe? Indtil videre er det "kun" gået ud over os, men jeg er oprigtigt bange for, at han bider en anden en dag, tænk, hvis han bider et andet barn i dagplejen, det bliver jeg rigtigt ked af at tænke på..

Kærlig hilsen
Bide-bøllens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine