Motorisk urolig

29. december 2022

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Motorisk urolig

Hej Helen

Vores mus på 6 måneder er en utrolig anspændt og hektisk lille pige og vi har simpelthen så umådelig svært ved at få ro på hende.

Vi prøver alt fra fod massage, guitarspil, vikle, amning og rolig nynnen til at tumle rundt, flyve op på vores skuldre, ligge på maven, kilde og kysse... Jeg synes vi er rigtig gode til at stimulere vores pige og også rigtig gode til ikke at overstimuleret hende.. Men hun er alligevel så anspændt og hektisk... Og har været det i mange måneder... Vi har bestilt en tid hos en osteropat i det nye år, for at se om der er skævheder eller spændinger i kroppen på hende...

Hun er vidst en pige, som ikke finder ro ved at ligge hos os. Hun læner sig aldrig tilbage på os og slapper af... Hvis hun efter amning bliver liggende i 1 minut er der meget lang tid og hun er ikke faldet i søvn i mine arme/ved brystet siden hun var ca en måned ... Det er ærlig talt ret hårdt for mig psykisk, at hun ikke finder ro hos os.. Men det er en anden nok sag.. Sagen er, at mange efterhånden har spurgt "er hun altid så anspændt" når de har holdt hende og nu går det langsomt op for os, hvor anspændt hun faktiske ofte er...

Det er så svært at få ro på hende.. Vi har gode rutiner og er meget opmærksomme på hende og alligevel ...

Annonce

... føler jeg at jeg fejler som forældre fordi jeg ikke kan hjælpe hende til ro... Jeg føler at jeg overser noget hos hende...

Vi har været en uge på juleferie. Hendes 2. tur ud af huset med overnatning. Vi har været på besøg hos bedsteforældrene og de kan også se hvor anspændt og urolig hun er. De har ingen forslag eller idéer til at høre andet end vi gør.. Har gode rutiner, fortæller hende alt hvad vi gør. Hun er lynende intelligent, det er jeg ikke i tvivl om. Hun forstår så meget af det vi siger og er fantastisk god til at hjælpe fx med at tage tøj på og andet.. Men problemet er som sagt, at hun er så anspændt....

Vi lytter så meget efter hendes behov. Hvis hun ikke vil ligge i barnevognen til vores daglige gåtur, så kommer hun op i vikle.. Hvis hun ikke vil køre i bil, holder vi ind til siden og får ro på hende. Måske går vi en lille tur i vikle, eller bare et par gange rundt om bilen, eller sidder lidt foran ved rattet og far.. Et eller andet for lige at få ro på systemet inden vi kører videre...

Vi synes virkelig at vi gør rigtig meget godt for hende og lytter til hende... Og derfor er det så svært at forstå, hvorfor hun spænder sådan op i hele kroppen og nærmest sitre og vi kan ikke gøre noget... Har du nogle forslag?

Venlig hilsen
C

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet