Kradseri og Mildison

29. december 2021

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Kradseri og Mildison

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål ift. kradseri. Min datter på 4,5 måneder har kradset sig i hovedet og i panden, nogle gange også næsen, i længere tid nu (i hvert fald længere end én måned). Det ser lidt voldsomt ud. Det ser ud til, at det måske på en eller anden måde er forbundet med gylp og mave (prutter). Hun begynder tit at kradse sig selv inden.
Hun gør det også om natten, samt bevæger sig meget om natten.

Hun har også tendens til lidt tør hud. Jeg smører hende i A-derma emollient creme. Og det ser godt ud på kroppen. På ansigtet er der ...

Annonce

... dog stadig tit nogle små røde tørre pletter.
Jeg brugte den samme creme på hovedet tidligere, men det hjalp ikke. Så jeg er i tvivl, om kradseriet på hovedet overhovedet skyldes tør hud?
Der er også to røde pletter i brystområdet lige under halsen. Og så er selve halsen næsten altid rød.

Lægesekretæren har anbefalet Mildison til hovedet og brystomrødet. Hun siger, det er en mild hormon creme. Jeg vil så gerne undgå hormon cremer. Hvad siger du til brug af Mildison?
Og så til situationen generelt?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Elena

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien