Luft i maven, skal de være så generet?

11. juli 2021

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Luft i maven, skal de være så generet?

Hej Helen.

Pigerne har altid haft mave gener, men aldrig forstoppelse, eller diarre. Men nu er de 11md. De sover så generet, nogle dage værre end andre. De er ofte generet om natten.

De vrider sig, flitsbuer, græder i søvne og nogle dage utrøstelige imens de græder og fortsat vrider sig, og hvergang der komme et brag af em prut, skriger de op.

Vi har fået af vide hele vejen, at det er normalt med spædbørnsmaver. Men vi synes ikke de er små børn længere. Og skal man virkelig være så plaget af det?

Det forstyrre enormt meget deres søvn. Vi kan se på dem de rigtig gerne vil sove, men de har bare rigtig meget ubehag, jo måske endda smertefuldt for dem.

Voksne mennesker kan jo også have ondt når de prutter, så det kan børn ko forståelig nok også være. Men hver aften i større eller mindre grad? Det begynder at blive frusterende at se dem sådan. Selvom vi jo klare den aften efter aften. Men det forstyrre og de er ...

Annonce

... jo logisk nok også mere trætte og forstyrret om dagen de nætter den har været helt gal.

Vi har prøvet kranio sakral fa de var mindre, vi har prøvet at skifte MME til den for mælke allergi. Vi har prøvet at lave øvelser og massage. Vi har prøvet periode uden d-dråber. Prøvet at undgå mælk og gluten i en dag, bare for at se om det gjorde nogle forskel.

Vi synes ikke lægerne virker som om de tage vores pigers udfordring seriøs, som om, jaja det er jo bare luft. Men det påvirker jo deres søvn og dag.

Du har jo erfaring med mange børn, er dette virkelig helt almindeligt og noget vi bare må komme igennem. Vi bliver jo død usikre på om det “bare er os”. Eller skal vi blive ved med at presse til nogle vil undersøge dem grundigt for hvorfor de er så generet?
Kan vi selv gøre andet?

Vi ved godt du ikke er læge, men din erfaring kan måske guide os lidt i vores usikkerhed om hvad er normalt og okay

Med venlig hilsen
Os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2