Tænder/sygdom

14. november 2020

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Tænder/sygdom

Hej Helen.

Som jeg skrev tidligere, er vores datter ved at få tænder. Vi var hos lægevagten med hende sidste mandag, grundet meget rød numse og ingen appetit, hun ville ikke sidde på numsen, og vi konkluderende, hun havde ondt. Han sagde det var en svampeinfektion hun har fået, og han gav os brantacort på recept og efterfulgt af det skulle vi bruge inotyol. Men det er kun blevet værre. Det har bredt sig til hele området og en del på ballerne, og det betyder at vores pige er endnu mere småtspisende. Der hvor vi har kunne få mest ...

Annonce

... mad i hende er ved at sidde på gulvet og lade hende kravle imens, her er der så sjældent et problem.

Vi har ved egen læge og få det podet igår, her skulle vi weekenden over købe en anden form for zinksalve fra Matas, indtil vi kender svaret i næste uge, men her græder hun ligeså voldsomt som med alt andet vi har prøvet, og det er stadig slemt.

Udover det så må vi ikke røre hende i overmunden, kan det skyldes tænder på vej der også?

Og har du et råd til os vi kan prøve, så vores pige ikke har så ondt?

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder