Natble - 4 år, 7 mdr.

23. marts 2021

Kategori:
Alder:
4 år, 7 mdr.

Natble - 4 år, 7 mdr.

Kære Helen,

Det er længe siden, men nu har vi brug for dine gode råd igen 😊

Lillebror er (endelig) blevet rigtig glad for børnehaven. De korte dage vi har kunne give ham ifm pandemien har været helt fantastiske for ham. Han trives og har det godt.

Han var rigtig dygtig til at droppe bleen omkring hans 4 års fødselsdag og har stort set kun haft uheld i børnehaven, hvor han kan blive så optaget af en leg eller at han ikke når at få flyverdragten af, inden han tisser i bukserne.

Herhjemme er han rigtig god til at give udtryk for, hvad han skal og hvis han bare står op og tisser, kan han godt tørre sig selv. Vi beder ham ikke ...

Annonce

... selv tørre sig, hvis han har lavet stort, og det går fint.

Om natten sover han fortsat med ble, og den er meget tung hver morgen. Så nu er mit spørgsmål, om vi bare skal fortsætte som hidtil, indtil den bliver lettere, eller om der er noget vi kan eller skal gøre for at hjælpe ham af med natbleen?

Han er ikke ked af bleen men taler selv om, at han ikke skal sove med ble mere, når han bliver fem år. Men det lyder umiddelbart urealistisk for os 😊 hans ble er ind imellem så tung, at han tisser igen om morgenen. Også selvom han tisser to gange, lige inden han skal sove.

Vi glæder os meget til at høre, hvad du tænker.

Kærlig hilsen
L.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder