Mavekneb hos baby

13. november 2022

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Mavekneb hos baby

Hej Helen

Tusind tak for dine forrige svar på mine mange spørgsmål. Nu søger jeg dit råd igen, da vi har en ulykkelig lille pige herhjemme med mavekneb. Og med mavekneb mener jeg, at hun tydeligt at ondt i maven, hun presser og trykker uden held, og græder når hun prutter. Det sker er par gange i løbet af døgnet. Hun har en del luft i maven og det lugter ret grimt når det endelig kommer ud.

Hun bliver ammet og eftermadet med MME efter cirka hvert andet måltid, hvis hun er sulten. Hun får 6-7 måltider om dagen.

Vi er lige skiftet til syrnet MME grundet maveproblemerne og ...

Annonce

... derudover har jeg forsøgt med varme bade, massage på maven, cykel med benene og andre øvelser for luft i maven, jeg har set vores børnefys lave med hende. Hun har ikke haft afførring i 2,5 dage nu og inden da gik der også to dage inden hun lavede. Afføringen er til gengæld tynd og “vælter” ud af hende når den endelig kommer.

Har du et godt råd eller to til hvad vi kan gøre? Flere familiemedlemmer foreslår laktolose, men inden jeg går så langt vil jeg have fat på min læge. Det er bare hårdt at se hende have ondt og hendes søvn er afbrudt fordi hun vågner af luften der skal ud.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre