Vuggestuestart - 18 mdr.

15. august 2021

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Vuggestuestart - 18 mdr.

Hej Helen

Mange tak for dine super gode råd omkring indkøring i vuggestue. Vi er godt igang og det går fint bortset fra der er nogle ting som gør mig lidt utryg og som jeg har ondt i maven over.

Jeg har været i vuggestuen hver formiddag med min datter i sidste uge hvor vi har været med i den daglige rutine. Jeg har dog set flere episoder som har gjort mig bekymret for at aflevere min datter.

Der har været flere situationer hvor jeg synes tonen har været hård overfor særligt et af børnene. Bla. fik barnet at vide under morgensamling at det ikke måtte være med, fordi det ikke kunne sidde stille. Min datter har selv virkelig svært ved at sidde stille hvis der ikke sker noget i to sekunder og jeg har jo så forsøgt at hjælpe hende til at blive siddende mens vi har været der.

Det er bare et eksempel og det er den samme pædagog hver gang der har den her hårde tone. Men nu er jeg bekymret for hvordan de vil håndtere det når jeg ikke er der.

Derudover har jeg ...

Annonce

... en enkelt gang oplevet at der blev taget fat i et barns arm for at vise en pointe og derefter blev der talt helt ind i ansigtet på barnet i en meget bestemt tone. Barnet havde taget en af pædagogens ting og det var bare fordi barnet var nysgerrig og tingen lå fremme. Det synes jeg var meget ubehageligt.

Vi er meget blide i vores opdragelse og vores datter går helt i baglås hvis man hæver stemmen overfor hende og vi tager ikke fat i hende på en hård måde når hun laver “ballade” men aætter os ked og snakker med hende. Hun bliver utryg og rigtig ked af det, når jeg en enkelt gang er kommet til at hæve stemmen overfor hende. Der er to andre pædagoger på stuen og de virker utrolig søde heldigvis. Men er det normalt at tonen er sådan i vuggestue og hvis jeg skal italesætte det, hvordan kan jeg gøre det på en god måde? Jeg vil gerne undgå at det bliver en konflikt, men jeg har brug for at føle mig tryg ved at aflevere min datter.

Med venlig hilsen
Den bekymrede pylremor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.