Svar: Mørklægning af barnevognen
14. juni 2008
Alder:
10 mdr.
Hej med dig
- Kvik far, det var godt tænkt og dejligt at det virker:o)
Mange forældre bruger det at hænge et håndklæde, en stofble eller lignende op over kalechen. Det hjælper ofte barnet til at lukke verden ude og falde fuldstændig til ro.
Vælger man denne løsning skal man naturligvis sikre sig at barnet kan få luft og at vognen ikke bliver for tæt og varm - klædet skal hænge løst og når barnet sover kan man overveje at fjerne det igen.
Nogle forældre vælger også at bruge myggenettet - det er ofte lyst, det er permeabelt for luft og lukker på samme måde lidt af for verden omkring vognen. Regnslag kan ikke anbefales hvis det ikke er regnvejr - det er ofte mørkt og det er meget varmt for barnet at ligge under det.
Husk at børn altid skal ses til jævnligt når de står og sover. Klæde eller ej over kalechen ... :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske