Brev:
Hun vågner meget tidligt om morgenen - 11 mdr.
14. juni 2008
Alder:
11 mdr.
Hun vågner meget tidligt om morgenen - 11 mdr.
Hej Helen.
Så er jeg på banen igen. (Vi kan jo lige så godt få valuta for pengene :o)
Milla (11 md) har sovet elendigt fra ca. 4 md. alderen. Hun har mælkeallergi, samt lige fået dræn i ørerne, så efter hun har fået dem i, og ikke længere får mælkeprodukter er hun begyndt at sove meget bedre både dag og nat. Vi er dog igang - efter "aftale" med dig, med at afvænne hende fra formiddagslur, idet den ødelægger det meste af dagen for hende, idet hun så intet oplever med de andre børn i dagpleje og ikke sover særlig længe sammenlagt.
Det ser ud til, at hun hvis hun undværer formiddagsluren sover 2½-3 timer i træk til middag, så det er jo fint. Normalt står hun op ml. 0600 - 0630, men hun er begyndt at vågne ml. 0400-0430 og er UMULIG at få til at sove igen. Hun bliver normalt puttet 1900 og sover så først 1930, men vi har også prøvet at rykke det, så hun først bliver puttet 1930 og sover 2000. Hun får aftensmad (samme som os) ved 1730-1800 tiden og får så havregrød ved 1900-1930 tiden så vi er sikre på hun er mæt til natten. Hun har været vant til at blive ammet ved 0400 tiden og så om eftermiddagen, men det virker som om hun vågner for at få mælken kl. 0400, men det virker ikke til at den hverken mætter eller slukker tørsten, for hun sover i hvert fald ikke videre.
Jeg overvejer meget at droppe mælken (bryst) ved 0400 tiden også grundet hendes alder, for at se, om hun så på sigt kan sove til kl. 0600 igen, da vi alle trænger til det. Så vil jeg måske amme hende når vi er stået op, lige inden jeg afleverer hende, så hun ikke forbinder det med søvnen. Vil gerne amme hende til hun er 12 måneder - altså i hvert fald eftermiddag.
Skal jeg mon HELT sløjfe morgentåren? - Eller har du et andet godt råd? - For hun vågner nu nærmest konsekvent ml. 0400-0430, og det kan vi altså ikke blive ved at holde til når vi begge arbejder.
God weekend. Og tak igen for denne brevkasse.
Kærlig hilsen Lene!