Brev:
Hvorfor pylren, - sulten?
9. juni 2008
Alder:
3 mdr.
Hvorfor pylren, - sulten?
Kære Helen
Har tidligere haft skrevet til dig med min datter Tilde omkring hendes søvn og fik et godt og beroligende svar.
Melder mig nu igen, da jeg er i tvivl om nogle ting. Hun er nu snart 4 mdr (17/6) og får stadig kun brystmælk. Her imens det har været varmt har hun ikke meldt sig oftere end hun plejer, men har våde bleer og gang i maven. (Små portioner, nu op til flere x dgl. Til tider lidt grønligt?) Hun gylper ikke ret meget, men bøvser fint. Hun spiser imellem 6-8 x i døgnet. Både små og store tåre. Èn gang om natten.
Primært får hun fra ét bryst ad gangen, men tager af og til, når jeg tilbyder nummer to bryst. Synes når vi når sidst eftermiddag/aften, at hun let bliver "pjevset" når hun spiser, som om der intet kommer - kan trykke mælk ud, men svært at vide om der er noget? Lyder som om hun skælder ud!
Hun sover fra ca. 20.30 til 3 og så igen til kl.07. Hun er stadig meget smilende og pludrende, men til tider lidt pylret.
Er det varmen? Sult? Skal jeg supplere/tilbyde hende en flaske om aftenen med MME evt.? For at se om hun er mere sulten?
Synes ikke jeg har oplevet det såkaldte appetitspring. Kan det være dét?
Hun vejer 6200gr. på min egen vægt. Hun er sidst vejet af SP for 8 uger siden og har "kun taget" 1000 gr. på. Til gengæld er hun på denne tid, efter egen måling - vokset 6 cm til 66 cm.
Vi har været afsted i sommerhus i Jylland x 2 denne uge. Lidt meget, men var aftalt inden hun blev født, såh... Kan pylreriet skyldes, at det er lidt for meget?
Hun sover 2-3 lure om dagen. 1 af 2-3 timers varighed og de andre alt fra ½- 1½ time.
Håber på lidt hjælp :)
Kærlig hilsen
Stine & Tilde