Brev:
Min datter vil ikke sove - 1 mdr.
31. maj 2008
Alder:
1 mdr.
Min datter vil ikke sove - 1 mdr.
Hej Helen,
Det er underligt at læse om børn, der sover dagene væk. Min datter gør det modsatte. Hun vil max. sove 13 timer om dagen.
Hendes "rytme" er at hun falder i søvn omkring midnat og sover 4-5 timer. Herefter er hun vågen i ca. 1 time og sover dernæst 2-4 timer. Resten af dagen mellem kl. 10 og midnat sover hun max. 1 time af gangen.
Hun kan ligge og være meget aktiv, hvor hun basker med både arme og ben. Hun vil gerne have sutten, men det er ikke altid den, der er årsag til at hun falder til ro.
Vi har god kontakt med hende og hun græder ikke særlig meget. Hun er meget smilende og elsker at blive snakket med.
Vi er ikke rigtig klar over, om det er for meget stimulation for hende, men hun plejer selv at vise tegn, når hun er "mæt"!
Det frustrerende er det, at hun ikke sover om dagen. Godt nok er vi inde i en varm periode, men hun er konstant lys vågen i dagtimerne.
Vi har nu forsøgt med et varmt bad hver aften. De første dage gik det meget godt, hvor hun sov 2 timer efterfølgende. Idag er hun lys vågen efter et godt varmt bad.
Vi kan ikke helt finde ud af om det er vores hus indeklima, som gør, at hun ikke vil sove. Huset er 1 år gammelt. På de varme dage holder det på varmen, så temperaturen svarer til ca. 25 grader fra morgen til aften. Vi forsøger at lufte godt ud om dagen, men det får ikke temperaturen til at falde synderligt.
Vi ved ikke, om det er godt for vores datter, at hun ikke sover ret meget. Vi er lidt bekymret for, om der er noget galt med hende eks. hyperaktiv eller lignende.
Vores læge siger, at hun er sund og rask og vurderer hende til at være en flot stor pige.
Ligenu er hun lagt i seng. Hun ligger og klugger og hviner med små lyde og ligger og kigger ind i siden af sin seng. Hun har fået sin sut og virker tilfreds. Problemet er bare - forældrene vil gerne i seng!