Brev:
Endnu ikke fulde måltider
28. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Endnu ikke fulde måltider
Hej Helen.
Min datter på 6.5 måned viser endnu ikke interesse for andet end smagsprøver. Hun bliver fuldammet og sover som sådan fint om natten - 7-8 timer før første amning. Om dagen sover hun også fint - 2-3 lurer af 1-2 timer.
For 2 måneder siden startede vi langsomt op med grød og mos - det bliver sjældent til mere end 2 skefulde. Nogle dage nægter hun fuldstændigt, andre tager hun måske 6-7 små skefulde. Jeg har prøvet både med hjemmelavet og glasmad. Jeg har prøvet forskellige skeer. Nu holder jeg en skepause - hun vender hovedet bort, så snart hun ser skeen.
I går viste hun stor interesse for brød, så jeg gav hende små hapsere af hvidt brød med leverpostej. Det så hun ud til at nyde. Hun åbnede munden omkring 15 gange for nye stykker. Senere på dagen lod jeg hende smage min pizza, fordi hun nærmest åd den med øjnene - og hun gumlede længe på den. I dag viser hun ingen interesse.
Jeg lader hende sidde med melon, ananas, banan, brød med postej selv og det ser hun ud til at nyde ... hun spiser ikke rigtigt med gumler på det og brummer af fryd samtidigt. Andre dage viser hun absolut ingen interesse.
Har du en metode jeg kan anvende for at gøre alle disse smagsprøver til måltider?
Kærlig hilsen
en fortvivlet mor.