Svar: Hvor meget flaske? - 6 mdr.
28. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Kære Bodil
Det lyder rigtig dejligt med en koncert og at komme lidt hjemmefra. Jeg håber du får nogle rigtigt dejlige timer.
I skal regne med at jeres datter i døgnet spiser mellem 800-1000 ml mælk og det vil sige, at hvis du normalt ammer 6 gange i døgnet så drikker hun mellem 130-170 ml mælk af gangen hos dig. Det vil altså sige at hvis I laver en flaske med ca 150ml i så vil det være passende. Det kan så godt være at hun kan spise lidt mere, det kan også være at det er lidt for meget, men deromkring er passende.
Måske er hirsegrød ikke lige hende, eller også skal hun bare have lidt tilvænning. Hirse er jo flager og det giver en lidt mere fnugget konsistens modsat majs- og risgrød, der er meget fine og bløde i konsistensen. Du kan prøve at komme lidt kogt pæremos på, så kan det være at det går lidt bedre:o)
God fornøjelse med koncerten:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske