Svar: Kan børn sove ude i barnevognen om aftenen?
2. juni 2003
Alder:
18 mdr.
Kære Henrik
Hvis dine svigerforældre har en terasse med lys, hvor barnevognen kan ses fra huset og man har øje på at der ikke kommer ræve eller andet i nattens "mulm og mørke", så kan jeg ikke umiddelbart se nogen grund til at jeres datter ikke skulle kunne sove ude om aftenen.
Hun skal naturligvis være klædt varmt nok på og det må ikke være under -10 grader. Små børn bør ikke ligge ude i fugtigt vejr, men jeres datter er så gammel, at det ikke burde være noget større problem. I takt med at vi går sommeren i møde bliver det kun lettere at lade hende være ude.
God fornøjelse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske