Brev:
Vil ikke sove om aftenen - 10 mdr.
8. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Vil ikke sove om aftenen - 10 mdr.
Hej Helen
Min datter er nu 10 måneder og jeg har meget svært ved at få hende til at sove hele dagen, men specielt om aftenen. Hun spiser og drikker rigeligt og er meget glad og tilpas pige.
Problemet med at få hende til at sove er først opstået efter hun begyndte at kravle og rejse sig op, hvilket hun gjorde lige før hun blev 9 mdr. Jeg tolker det derfor som motorisk uro. Før hun kravlede og rejste sig op, gav hun sig for det meste til at sove uden den mindste vrøvl.
Hun står op ved seks-tiden om morgenen og sover en formiddags og eftermiddagslur. Alt i alt sover hun mellem 2 1/2 og 3 timer i løbet af dagen.
Vi spiser aftensmad ca. 17.30, så kommer hun i bad, læser lidt og/eller synger, og så får hun noget frugt og mælk ca kl. 19.00, børster vi tænder og giver nattøj på efterfølgende får hun noget frugt og mælk.
Hun bliver puttet mellem halv otte og otte. Lige inden hun skal sove får hun lidt vand, og så sidder jeg med hende i en gyngestol foran hendes seng, imens jeg synger for hende. Nogle gange er hun ved at falde i søvn, imens jeg sidder med hende. Hun bliver lagt i sengen, og så starter balladen. Hun rejser sig op, smider sutter og hendes sovedyr ud af sengen og står op og græder ulykkeligt. Jeg går ind efter lidt tid og lægger hende igen, og såden fortsætter det i lang tid. Der går ofte 45 min inden hun til sidst falder i søvn !!!! Bliver jeg inde ved hende og lægger en hånd på hende, så falder hun hurtig til ro og sover inden for 10-15 min.
Hvordan kommer jeg ud af denne cirkel, for jeg vil gerne at hun kan falde i søvn uden jeg er hos hende.
Knus den frustrerede