Brev:
Taler grimt til mig
26. marts 2008
Alder:
4 år, 6 mdr.
Taler grimt til mig
Hej Helen
Vores dreng på 4½ år er på det sidste begyndt at tale grimt. Det sker især til mig, hans mor og hans lillebror.
Jeg ved ikke hvorvidt jeg griber det korrekt an men her et eksempel:
"Mor du er bare den dummeste mor i hele verden. Jeg slår dig ihjel og spiser dig til aftensmad". Samtidig ser han meget vred ud. Egentlig trak jeg lidt på smilebåndet de første par gange men det er ikke specielt charmerende at høre på mere.
Jeg forsøger med et bestemt svar som ex "Jamen jeg er da ked af at du synes jeg er dum men jeg vil ikke høre det sprog", eller "Jamen det kan godt være at du synes det men....." Det hjælper bare ikke. Jeg tænker at du måske kan give mig et par værktøjer som jeg kan arbejde videre med. Er lidt træt af de her kampe.
Den udumme mor:-)