Brev:
Svært ved at klare klumper i maden
25. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Svært ved at klare klumper i maden
Hej Helen
Mange tak for dit sidste svar, det var meget brugbart. Det går meget bedre med maden - det er dog stadig ikke helt i top. Han vil stadig kun have industrielt fremstillet mad. Har forsøgt at blande noget af vores mad i, med det resultat at han så ikke vil have noget. Han brokker sig en del når han spiser. Jeg har tænkt på om det var fordi han er kræsen eller om han bare er stædig. Det er ikke hver gang han skal spise at han brokker sig, men det er dagligt. Han brokker sig både når han er sulten, ikke sulten og veludhvilet.
Han har haft svært ved at klare klumper i maden, så jeg var noget i tvivl om jeg skulle starte med rugbrødshapser. Det er dog gået overraskende godt og det er også blevet bedre med klumperne.
Han vil ikke have sutteflaske, så jeg ammer ham stadig og vil også gerne, så længe han stadig vil. Han bliver ammet fire gange om dagen. Morgen kl. ca. 05 – 06, en gang om eftermiddagen, når han bliver puttet kl. 19.30 og igen kl. 23 -24.
Den sidste uge er han begyndt at vågne om natten og vil ikke sove igen, så for at få noget søvn og så han ikke skal vække den store – ammer jeg ham ved 03 tiden. Han bliver så ikke ammet kl. 06. Jeg ved det er et skråplan!!!
Vi skal til et arrangement om 10 dage uden vores børn og han skal derfor passes i et døgn. Frygter det lidt når han ikke vil tage flaske og vågner om natten.
Jeg har tænkt på at malke ud og give ham det af kop. Har også en tudekop som han drikker godt af, som kan sættes på en sutteflaske. Måske vi skal prøve med MME igen. Har afvist det rigtig mange gange. Det er dog over en måned siden sidst.
Han vågner flere gange om natten, hvor vi skal give sut og ligge ham ordentligt. Han er en rigtig vildbasse, så han roder rundt i sin seng. Tænker om han ikke snart burde sove igennem. Fra han bliver lagt ved 19.30 tiden til morgen 05-06. Måske skal jeg trappe yderligere ned med amningen. Måske den til midnat. Han sover rigtig godt om dagen. Da han vågner tidligt kl 06 – er han allerede ude at sove ved 08 – 08.30 tiden og sover så ca 3 timer og så igen 3 timer om efter middagen.
Min store dreng ville have sutteflaske fra han var 8 mdr og han sov igennem fra han var 2 mdr. Han spiste også alt med velbehag. Så jeg er lidt på bar bund her med hans sove og spisevaner.
Det var vist det – håber du kan finde hoved og hale i mit brev.
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen Jeanette