Brev:
Natteroderi og spisning i løbet af dagen
25. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Natteroderi og spisning i løbet af dagen
Hej til en super sundhedsplejerske !!
DU kommer altid med gode råd og vejledning når man selv er kørt helt flad for viden eller ideer. Tusind tak for det ;)
Det er første gang jeg henvender mig, da jeg er helt fortabt sommetider ang. min skønne temperamentsfulde datter.. :)
Min datter Victoria fylder 8 mdr. ( D. 1 april )
Altså hvor skal jeg starte... Victoria og jeg har simpelthen sove problemer om natten... dvs. Victoria kan godt vågne hver time nogle gange efter halv time eller 10 min. fra omkring kl 23 tiden (når hun er blevet lagt i seng. ved 19.30 tiden) jeg er sikker på det ikk er mad.. først ved 5 tiden gir jeg mig hvor hun får bryst.
Ellers får hun vand af flaske og den afviser hun tit efter et par tåre og tager sin sut og tit og ofte putter sig bare igen.. andre gange er der lidt surhed og utilfreds inden hun endelig putter sig.. så kan der som sagt gå alt fra 10 min. til 2 timer før hun vågner med pylre lyde eller virkelig pludselig gråd. Jeg springer ikk op med det samme, da jeg har fået at vide at hun bliver for vant hvis jeg kommer rendene med det samme og at hun li skal ha en chance for at selv finde ind i drømmeverdenen. Men det sker sjældent at hun selv gør det af sig selv skal li siges... :)
Victoria sover på sit eget værelse som hun har gjordt siden hun var ca. 5 mdr. på et tidspunkt da hun var knap 7 mdr. sov hun igennem fra kl 20 til kl 5 og nu er det pludselig sådan her... :(
Er fuldstændig ide løs nu hvor jeg har talt med så mange som snart er træt af at høre at Victoria STADIG ikk sover igennem... folk omkring os med/uden børn kan simpelthen ikk forstå den lille bestemte prinsesse ikk vil sove om natten...
Hmm hjælp... :)
Ang. mad i løbet af dagen :
Amning ca. kl 5
Op kl.6-7 morgenmad ve 7.30 tiden, havregrød m. frugt mos. vand af kop
Sove ca. kl 9, sover ca. 1 time.
Middagsmad ca. kl. 11.30 får tilbudt stortset alt. ( rugbrød, fransbrød, suppe, fisk, sødmælk ell. vand af kop. )
spiser stortset intet .
Får begge bryster inden middags søvn. sover så alt fra ½ - 2 timer.
Eftermiddag ca. kl 14-15 tiden: frugt eller frugt grød m. brød ved siden af vand af kop. Får tilbudt begge bryster noget tid efter. kommer an på hvordan hun har spist.
Tager sommetider et powernap inden aftensmaden.
Aftensmad kl. 18: vores mad.. ellers kartofler m. grøntsager m.kødboller til. spiser også utrolig lidt nogle gange.
Kommer i bad og så flaske på 200 ml. med vælling, grød ell. mme. drikker kun 100 ml. får så tilbudt flaske eller bryst nogle gange når hun vågner første gang ved 23-24 tiden. Men afviser.
Undskyld at det blev så langt.. ville skrive kort men det er ikk helt så nemt når alt skulle li med.. håber du kan finde rundt i det... og har en lille fix ide til det hele... :)
Kanon brevkasse.
Med venligst,
udmattede mor til en skøn unge.