Brev:
Madbehov om natten
22. februar 2008
Alder:
5 mdr.
Madbehov om natten
Hej Helen
Denne gang et spørgsmål 'lidt på forkant' da lillebror endnu kun er ca 5 måneder. Jeg har ofte set dig skrive at børn fra 6 måneders alderen ikke længere har et fysiologisk behov for mad om natten.
Hvad betyder det i praksis? Dvs. hvor mange timer er det (ca)? Hvis barnet ikke 'har opdaget' at det ikke har behov for mad - kan man så på en eller anden måde få det overbevist? Kan man 'nedtrappe' eller på anden vis vænne barnet til ikke at spise om natten og hvordan i så fald?
Pt. spiser lillebror 1-2 gange om natten. Puttes kl 20, spiser kl 24 og kl. 4 eller kl. 2-3 hvis kun én gang. Vågner kl 5-6 stykker. Vi er begyndt på ét skemåltid om dagen (formiddag).
Lillebrors mor