Brev:
Afviser pludselig flasken
21. februar 2008
Alder:
7 mdr.
Afviser pludselig flasken
Hej Helen
Jeg er i vildrede!!
Carolina vil pludselig ikke have sin flaske. Det har stået på nu en lille uges tid, hvor hun gradvist er gået mere og mere ned i mælkeindtag.
Hun spiser ok om morgenen. (ml. 70-130 ml) og så er det minimalt hvad hun vil have af flaske resten af dagen. Idag har været særlig slem hvor hun kun har fået ca. 140 ml. Hun spiser fint sin skemad og masser af grøntsagsmos til aften og lidt af vores mad. Jeg har nu kommet meget mere mme i hendes mad og nu også i grøden, så får hun da lidt den vej.
Jeg har også prøvet med en anden mme, men det er som om det er flasken hun ikke vil have. Men samtidig vil hun heller ikke have mælken af koppen, så det virker også lidt som om hun pludselig ikke kan lide smagen mere. Hun drikker fint vand af kop gennem hele dagen ca 2 dl på en dag og (lidt af vores hjemmelavet frugtjuice om morgenen).
Hvad skal jeg gøre???
Jeg snakkede med min egen sundhedsplejeske i tirsdags (der var hun kun nede på 350 ml mme) og hun siger at bare hun får 200 ml om dagen er det fint, når hun får sin grønsagsmos, er du enig med det? Og hvad nu hvis mælkeindtaget forsætter med at gå ned?
Hun er glad og frisk og har vendt sin fra mave til ryg idag (for første gang, jubii :-) ) Hun bliver hurtigere lidt sur, nok fordi hun er sulten, og så får hun lidt most banan med hindbærmos oven på, EFTER jeg har prøvet at give hende flasken (som hun afviser). Mætter mælken ikke?? Kan det være derfor hun ikke vil have den længere??
Hun er meget bevist om alting omkring sig.
Hun er ca 70 cm og vejer 9 kg, så hun er jo ikke for tynd.
Jeg håber du kan give mig et råd eller fortælle mig at det er ok. For det stresser mig lidt at gå og tænke på hele tiden om hun får nok væske.
Hendes bleer er selvfølgelig ikke så fyldte som de plejer, men det er klar væske.
Med venlig hilsen
Charlotte