Brev:
Søvnrytme - 4 mdr.
18. februar 2008
Alder:
4 mdr.
Søvnrytme - 4 mdr.
Kære Helen
Vi har en datter på 4½ md., som er en livlig og ellers glad pige.
For 14 dage - 3 uger siden begyndte jeg at give hende lidt frugtmos, pærmos så hun ikke får hård mave, og nu giver vi hende frugtmos om formiddagen, og risgrød med pære ved 16.30-17.00 tiden. Mit problem nu, er at hun er svær at få til at sove om dagen, og derfor er overtræt, og græder allerede ved 17.00 tiden.
Vore døgn ser nogenlunde sådan her ud:
kl. 5.30-6.00 vågner og står op, får mælk alt efter hvornår hun fik sin natteflaske (grøn allomin)
Er træt ved 7.30 tiden, lægger hende indefor i barnevogn, hun sover ca. ½ time.
kommer op, får frugtmos ca. kl.9.00 m. vand af kop, lægger hende igen ca. 9.30 udenfor, hvor jeg vugger hende i barnevognen, sover højst 1 time.
Står op, får flaske m. mælk, drikker ca. 100-150 ml., er allerede træt/utilfreds igen ved 11.30-12.00 tiden.
kommer så ud i barnevognen igen, hvor jeg går med hende, men stopper jeg barnevognen efter 45 min. - 1 time, så vågner hun.
kommer så op igen, hvor vi leger lidt, skifter osv.
er træt igen ved 14. tiden, men sover kun ½ times tid. Får mælk ved 15.00 tiden
kl. 15.30 kører vi op i børnehaven for at hente den store på 5 år, men der sover hun sjældent, og hvis hun gør, da kun 20 min.
Herefter sover hun ikke mere, selvom hun er træt.Får risgrød kl. 16.30 som hun spiser rigtig meget af + vand af kop.
KL. 17.00 ca. begynder hun at klynke lidt fordi hun er træt, men græder når jeg lægger hende i barnevognen indenfor. Jeg tager hende op, og går rundt med hende, men de sidste 2 dage har hun grædt alligevel pga. træthed, og idag fik jeg hende til at fale i søvn kl. 17.45, og jeg tror hun sover til natten nu. Bliver ellers lagt mellem 18.30 og 19.00.
Hvad gør jeg forkert ? Jeg har tænkt på om hun skal have mere risgrød ?
Med venlig hilsen
Anja