Brev:
Hipp 1 eller 2 og skemad
18. februar 2008
Alder:
5 mdr.
Hipp 1 eller 2 og skemad
Kære Helen
Gode svar avler flere spørgsmål ; )
Det går bare super godt med vores datter, som nu er blevet 5½ måned. Ved 5 måneders kontrol vejede hun 7600 g og var 65 cm lang. Det vi nu er i tvivl om, er om vi skal give hende Hipp 1 eller Hipp 2, eller begge dele?
Vores sundhedsplejerske har anbefalt, at nu hvor hun er blevet over 4 måneder skal vi skifte til Hipp 2, for at hun får dækket hendes jernbehov. Vi har læst i en af dine artikler, at babyer i 4-6 måneders alderen, maksimalt må få 400 ml tilskudserstatning i løbet af et døgn?? Det vi har gjort indtil videre, er at give hende Hipp 1 i løbet af dagen og så får hun Hipp 2 kl ca. 18 og kl. 23-24.
Vi er begyndt at give hende skemad 2 gange i døgnet. Vores døgnrytme ser således ud:
Kl. 5-6 ca. 160 ml mme og sover videre til ca. 8
Kl. 8 står op
Kl. ca. 10, 100-170 ml mme og puttes til formiddagslur, sover ca. 30-45 min
Kl. ca. 10.30 Majsgrød laver af ca 60-70 ml mme. Drikker vand af æggebæger og får lidt mælk i en tudekop. Hun får ikke så meget mælk af tudekoppen, men vi tænker det er fint at øve sig??
Kl. ca. 12 Tilbydes flaske, men vil oftest ikke have, eller spiser ca. 40-60 ml mme og sover derefter 2-4 timer i barnevogn
Kl. ca. 15 160-200 ml mme
Kl. ca 17 sover ca. 30 min powernap
Kl. ca. 18 Spiser grøntsagsmos lavet af en halv kartoffel.Har de sidste par dage også lavet det med en ½ gulerod. Nogle gange spiser hun det hele, andre gange spiser hun ca det halve. Får vand af en kop og får flaske bagefter. Nogle gange spiser hun 100 ml mme og nogle gange vil hun ikke have noget.
Kl. ca. 19-20 puttes og sover indtil kl. ca 23, hvor vi hun spiser ca 160 ml mme næsten sovende og sover godt indtil 5-6.
Ser denne plan ok ud?? Vi tænker, at vi stille og roligt vil begynde at variere grøntsagerne om aftenen. Hvornår skal vi begynde med 3. skemåltid??
Kærlig hilsen
Anne og Henrik