Brev:
Madproblemer - igen
22. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Madproblemer - igen
Kære Helen,
Tak for dit tidligere svar ang. Nikolaj og mad. Dit råd med at skifte mærke virkede i et par dage - nu er vi tilbage til det gamle problem. :-(
Jeg skriver til dig den her gang fordi jeg er blevet i tvivl om en masse ting. Jeg har set dine andre svar på spørgsmål om rytme i hverdagen og har forsøgt at følge en specifik rytme, men jeg synes det er svært at få al maden i ham. Rytmen jeg har forsøgt at følge er denne:
06: Flaske - sove videre til 7.30 derefter op.
09.30-10: Flaske, derefter middagslur
12: Frokost i form af grød dertil vand i kop
13.30-14: Flaske, derefter middagslur
16-16.30: Flaske, evt. powernap
18: Aftensmad i form af grød dertil vand i kop
20: Puttes med en flaske vælling
24: Vælling
03: Evt. flaske
Jeg synes bare slet ikke det virker. Han vil ikke drikke halvdelen af de gange jeg tilbyder ham og når han endelig drikker er det ujævne potioner ment med, at han tager alt mellem 50 og 160 ml.
Hvor meget væske skal han have i løbet af en dag? Jeg synes slet ikke han drikker nok. Jeg har prøvet selv at lade ham melde sig, men synes så igen ikke at han hverken spiser eller drikker nok. Han følger sin kurve fint - vejer 7,3 kg og er 65 cm lang og er en meget glad og mild dreng, der sjældent græder.
Mine spørgsmål er vel egentlig:
Hvordan skal rytmen se ud i hverdagen og hvordan får jeg ham ind i den rytme?
Hvor meget kan/skal jeg forvente at han spiser og drikker i løbet af en dag?
Jeg synes slet ikke jeg kan finde hoved og hale i det mere, og er ved at opgive mos, grød og få ham 100% tilbage på mme så jeg er sikker på at han får nok væske.
Jeg er alene med ham, da min mand er udstationeret i Afghanistan og først kommer hjem til august.
Tak for hjælpen
Kærlig hilsen
Christine