Brev:
Mælk nok? - 7 mdr.
20. februar 2004
Alder:
7 mdr.
Mælk nok? - 7 mdr.
Hej Helen
Jeg har en søn på snart 7 mdr. Han er en glad dreng og vejer 9,3 kg. og er 70 cm. lang. Han blev ammet fuldt ud til han var 5 mdr. gammel, hvor jeg startede på et grødmåltid om aftenen.
Han er nu oppe på 4 måltider om dagen, men problemet er at jeg er bange for om han får mælk nok. Vi har aldrig kunnet få ham til at tage flaske, og nu vil han heller ikke have bryst mere. Han bliver ganske enkelt sur hvis jeg tilbyder ham det. Kun om aftenen inden han skal sove vil han have en smule. Det er ikke fordi han ikke er sulten for han spiser gladelig en portion grød eller andet i stedet.
Spørgsmålet er om det er nok at jeg laver al hans mad på mme og at han får det til alle måltiderne?
Det er desværre bare ikke meget jeg kan få ham til at drikke af kop.
Er det normalt at han sådan lige pludselig afviser brystet? Jeg ville jo gerne blive ved bare morgen og aften et lille stykke tid endnu.
Sådan kunne hans mad se ud en dag:
Morgen: havregrød lavet på 100 ml mme. Ca. 30 ml i kop
Frokost: rugbrødshapser og yoghurt. Ca. 30 ml i kop
Eftermiddag: Majsgrød på 100 ml mme med frugtmos. Ca. 30 ml i kop.
Aften: kartofler, grønsager, kød. Ca. 30 ml i kop.
Derudover får han mellemmåltider som banan, agurk, skorper eller andet og vand af kop. Det spiser han nu ikke så meget af. Det er heller ikke altid han spiser måltiderne op.
Senere spiser han så lidt ved mig om aftenen evt. nat. Er det nok?
Han sover heller ikke ret godt om natten. Kan det være sult. Jeg synes bare ikke jeg kan få mere i ham i løbet af dagen.
Med venlig hilsen R