Brev:
Rød numse og tomater, kiwi, rosiner
14. januar 2008
Alder:
14 mdr.
Rød numse og tomater, kiwi, rosiner
Hej igen Helen.
Ja nu glemte jeg jo at spørge om noget mere..
Albert er blevet rigtig glad for tomater. Altså helt VILD med dem. Det samme med kiwi og rosiner.
Han har nu fået rød numse med små prikker. Vi tænker om det kan være en af disse 3 fødevarer som giver ham det? Hvad er din erfaring med det?
Det er jo gode og sunde ting, så vi synes jo det er død ærgeligt hvis ikke han må få det.. Han spiser en kiwi om dagen, ca 15-20 rosiner hver anden dag og 2 små tomater hver dag den sidste uge. Dog ikke nu med den røde numse. Han har faktisk først fået den røde numse efter vi er begyndt med tomaterne, så noget tyder på det er dem der er synderen:-(
En anden ting er, at vores læge i forbindelse med tilbagevendende øre/hoste problemer har rådet os til at holde igen med mælkeprodukter, da der er lavet undersøgelser om og bevist en sammenhæng. Er det noget du kender noget til?
Jeg vil også gerne have du kigger på en typisk dags madindtag og så fortælle mig om det er for fiberholdigt eller om der mangler noget eller skal undlades noget.
Morgen: 2 weetabix el. 2 dl. yoghurtgrød/yoghurt el. havrefras m. mælk
Formiddag: et stykke frugt el. en halv bolle
Frokost: 2 rundom rugbrød (mørkt rugbrød uden kerner), med leverpostej, laksepaté og smøreost og ind imellem tomat eller en kiwi. Det kan også være en omelet m. revne gulerødder og løg han spiser sammen med mig, men oftest er det rugbrød.
Eftermiddag: 1 banan måske en kiks.
Aften: Det samme som os. Dog er han meget glad for ærter, kogte gulerødder, majs, kartoffel, pasta og så kød som kan være en frikadelle, en kyllette, fisk osv.
Og så spiser han ofte en portion natgrød før sengetid.
Han drikker 1-1½ l. væske om dagen.
Afføringen er blød og fin (hvis man kan sige det om afføring) og det svinger som sagt mellem 3-6 gange i løbet af dagen. Han generes ikke af det.
Hvad synes du om det?
Kærlig Hilsen
Karoline