Brev:
Fremprovokerer han opkast
3. december 2007
Alder:
15 mdr.
Fremprovokerer han opkast
Hej
Jeg har en dejlig dreng på knap 15 måneder, som virker til at trives og vejer det han skal (han ligger lige under normalkurven)
Han har altid haft det svært med at sluge klumper i maden, og kan stadig bedst lide grød osv, men han kan godt spise klumper - hvis han vil. Han spiser f.eks. rugbrødshapser, banan, frikadeller, pastaskruer m.v.
Vi er igang med en flytning - som naturligt nok tager en del af vores tid. Men jeg synes vi bruger meget tid på ham alligevel. Jeg har passet ham og leget med ham, mens faren har flyttet vores ting. Men han har jo nok bemærket rodet i lejlighed/hus - hvor vi nu bor.
De sidste morgener har han kastet op, mens vi har spist morgenmad. En gang var det inden i sengen da vi tog ham op - men de andre gange har det været i køkkenet når vi spiste morgenmad. Det begynder med at han hoster, og så kaster han op. Det lyder ikke til at han har det galt i halsen.
Nu vil han heller ikke spise aftensmad. Dette har også stået på noget tid, vi har bare ladet ham selv spise - mest de ting vi ved han kan lide - men det vil han heller ikke nu. Han spiser fint hos dagplejemoren, de fleste dage. Vi har bedt hende om ikke at give ham andet end vand fra midt på eftermiddagen, til vi henter ham. Er det forkert?
Hvad skal man være opmærksom på, når man har børn, der ikke spiser så meget. Jeg bliver jo bekymret, da andre børn jeg kender spiser rigtig meget.
Kærlig hilsen
Christina