Brev:
Flaske eller bryst og putning
9. november 2007
Alder:
3 mdr.
Flaske eller bryst og putning
Hej Helen
Tak for dit råd vedr. mit amme problem, det hjalp at tage ham op der ved midnats tid, så han ikke sov igennem. Min produktion er helt i top og nu sover han så godt om dagen. TAK
Men nu melder der sig et andet spørgsmål
Vores dejlige søn er 14 uger gammel, og jeg er nu blevet inviteret til fødselsdag, så faderen skal putte og give mad (ingen problem troede vi)
Jeg kom af med min amme brik for ca. 1 måned siden og han spiser kun ved mig. Nu vil vores søn ikke tage en flaske, da vi jo ikke har holdt det vedlige. Han bruger heller ikke sut (han spytter begge ting ud)
Vi har prøvet et par dage med flaske, hvor jeg har malket ud og faderen har givet ham det, men han skriger højlydt, vi har prøvet 5-10 min, men har så opgivet.
Igår tog faderen så "kampen" med ham, hvis man kan kalde det for det. Han prøvede i ca. 15 min hvor vores søn skiftevis klynkede og græd meget, men til sidst tog han 100 ml uden vrøvl
Jeg ammede ham så da han skulle i seng og da han vågnede 02,30 prøvede vi med flaske igen, men uden held efter 5 min stoppede vi og jeg ammede ham.
Er det for tidligt at tage en sådan "kamp" med ham?
Kan han tage skade af at græde så meget? (udviklings mæssigt) Har fået afvide at hvis børn græder over 5 min bliver de hjerne skadet passer det?
Er han i en fase nu hvor han bare har brug for tryghed og er vi så igang med at ødelægge det ved at vil give ham flaske?
Han er en lidt forsigtig dreng, som lige skal se folk og nye ting an. Mors eller fars arm er nu den bedste. Vi vil jo gerne at vores søn bliver en udadvendt dreng som ikke er bange for folk, men vi accepterer ham som han er.
Han kommer med ud og handle og vi går bl.a. til rytmik for at styrke ham og så han kan se andre folk, men vi accepterer også at han skal have dage derhjemme hvor der er fred og ro.
For et par uger siden var han meget ked af det når han skulle puttes, derfor tog vi ham et par dage over til os, men har her de siste 14 dage puttet ham i hans egen seng ( faderen putter) så det ikke altid er mig. Jeg ammer og så tager han ham. Da han jo ikke bruger sut har vi givet ham en "sutte klud" som jeg har sovet med. Han klynker en del når han skal puttes og putter hovedet godt ind til hans klud, som lugter af mig. Vi synger et par sange og stryger ham over håret, og så går vi ud. Nogle gange falder han selv i søvn ellers skal vi lige ind og stryge ham over håret. Det tager som regl 10 - 15 min at putte ham.
Har han bare brug for tryghed lige nu og er det for hårdt ved ham at han både skal sove selv (det gjorde han godt nok et par dage inden vi startede med flasken) og at vi vil have ham til at tage en flaske
Håber du kan give os nogle guidnings linier, ved godt det i sidste ende er vores beslutning, men vi vil det bedste for vores søn og hvis det indkludere at vi nok må vinke forvel til flasken, så er det sådan, så må vi vente med at få ham passet til han ikke længere får bryst.
Med venlig hilsen
Christina