Brev:
Kan ikke sove for luft i maven
8. november 2007
Alder:
10 mdr.
Kan ikke sove for luft i maven
Hej Helen
Min datter som har fået 30ml. lactulose om dagen og derefter blev trappet ud af det og over på movicol, er nu nede på et gram movicol om dagen :-) det er vi glade for.
Der er nu sket det at i går nat kunne hun ikke sove for luft i maven, vågnede hver time og var så vågen i 30 min førend hun var beroliget nok til at sove videre. senere kl.01 var hun vågen og helt til kl.04. hun har dog indhentet sin manglende nattesøvn i barnevognen, hvor hun har sovet næsten 6 timer i løbet af dagen.
Men spørgsmålet er: kan det være fordi hun fik den nye vaccine igår? den skulle efter sigende kunne give diarre, og så er det måske kun tarmluft hun har fået? hun blev forkølet 3 timer efter vi var dernede og blive stukket, kan det være på grund af vaccinen? hendes temp. har ligge om natten på 36,5 og om dagen i dag 37,8, det er vel meget normalt?
Hvis luften kommer af at hun ikke længere får alt den lactulose, er der så noget vi kan gøre? jeg giver hende havregrød om morgenen, det har hun ellers ikke villet spise, men det er hun lige begyndt på, så hun får noget groft, så maven ikke stopper igen.
Skal lige sige at hun også har pruttet om dagen, siden vi stoppede lactulose, men det er noget andet, har lært hende at grine af det :-) for ellers græd hun også over det, men nu kigger hun bare på mig og griner :-)
Kan du komme med et godt råd så vi alle tre kan få vores nattesøvn igen?
Hilsen Birgitte