Brev:
MME og D-vitamin
7. november 2007
Alder:
2 mdr.
MME og D-vitamin
Hej igen
Lige et par spørgsmål mere her fra mig.
Maria er nu 2 måneder gammel, og hendes kost er ca. fordelt på 70% MME og 30% modermælk. Desuden får hun dagligt en dosis ACD dråber. Nu har jeg så lagt mærke til, at der i MME'ens (NAN) varedeklaration står, at mælken er tilsat D-vitamin. Skal vi så fortsætte med ACD-dråberne? Maria har en del mavekneb, og vi vil jo nødigt gøre det værre ved at give hende for meget D-vitamin.
Og mens vi er ved maveknebene: Hun får 5 ml laktulose to gange om dagen, men det er som om, det ikke hjælper så godt længere. Betyder det at kroppen vænner sig til laktulosen og man derfor med jævne mellemrum skal sætte dosis en anelse op, eller?
Bedste hilsner
Malene